Thursday, April 16, 2009

Lambaian Pangkor Memanggilku...

Huhu...dah agak lama sebenarnya saya tak update blog saya ni...bila kesibukan menghambat diri...kadang-kadang terlupa pula pada blog ni...minta maaf sangat-sangat kepada anda yang mengikuti blog ini. Hari tu Kiah ada minta saya post pasal trip ke Pangkor... Walaupun dah lama program ni berlalu, tapi apa salahnya saya berkongsi sedikit kenangan saya kan...hehe! Kursus Pemantapan Organisasi (AJK Blok) yang saya sertai ini merupakan program kolej khusus untuk semua AJK Blok dengan tujuan untuk memantapkan pengetahuan, kemahiran dan maklumat para peserta berkenaan dengan pengurusan organisasi KAB. Saya telah mendapat banyak maklumat daripada program ini. Malah, kami turut membuat stimulasi protokol sebagai LDK.Memang menarik...




Gambar ni ditangkap semasa kami berada di atas feri ketika dalam perjalanan menuju ke Pulau Pangkor...hai...macam-macam gelagat budak-budak KAB ni...hehe!!




Antara LDK yang telah kami lakukan...




Mendengar ceramah dengan penuh minat...fokus...fokus...




En. Syed semasa menyampaikan ceramah Etiket Protokol...banyak perkara dan maklumat baru yang saya perolehi tentang Protokol ini...bagus...bagus...




En. Anizan semasa menyampaikan ceramah Pengurusan Program...macam mana nak buat paperwork yang baik, bajet, mendapatkan kelulusan program dan macam-macam lagi...




Setelah mendapat banyak input, kami pun tak melepaskan peluang untuk enjoy sepuas-puasnya...menghilangkan segala tension yang ada...hehe...memang best coz banyak aktiviti pantai yang dilakukan... (^.~)v





Get ready nak gi snorkeling...hehe!!!Pertama kali saya cuba belajar macam mana nak snorkeling...so, kena la naik bot dulu untuk pergi ke destinasi snorkeling...





Rasa macam lawak pula bila teringat balik kenangan masa snorkeling...apalah nasib... time kami nak snorkeling, air laut tengah pasang...tapi team KAB ni main redah jer terjun dari bot...tinggal la saya seorang kat atas bot...sebenarnya saya takut nak turun coz tengok air macam dalam jer...memang dalam pun...lepas tu ternampak pulak obor-obor...huhuhu!!! Mula la macam-macam negative thinking masuk dalam otak saya ni...waaa!!!macam mana ni...tinggal saya sorang atas bot...brother yang bawa bot ni pun dah tension tengok saya coz tak reti-reti nak terjun lagi...haha!!!last-last... saya ambil tindakan berani mati...just terjun n berenang laju-laju...semuanya coz gara-gara takutkan obor-obor...hahaha!!!tapi bila time tangkap gambar...still maintain...hehe!!!





Hari terakhir kami berada di Pangkor, kami telah mengambil kesempatan untuk round keliling Pangkor. So kami telah menyewa basikal setiap seorang n pergi ronda ramai-ramai. Walaupun dah lama tak naik basikal, nasib baik saya masih ada stamina untuk kayuh basikal ni. Naik n turun bukit...semput juga la...hehe...tapi memang best kenangan ni...masa ni juga la saya hampir accident masa nak lintas jalan...huhu... nasib baik uncle tu brek mengejut...waaa...kalau tak...mungkin padah la jawabnya... syukur ke hadrat Ilahi...



Mungkin tema semester ni pantai... hampir kesemua program luar kolej yang saya sertai destinasinya adalah ke pantai...dan saya sangat gembira apabila berada di sana...terima kasih kepada semua yang terlibat...KAB...DULU...KINI...DAN SELAMANYA...

No comments:

Post a Comment